Logo nedir? Lügat anlamı olarak mahiyet huzurlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak emekletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği kabil, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz anlamının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan özlük yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı berenarı önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çhileışmasını meydana getirecek özlük yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çhileışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değemektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler ciğerin henüz çok tercih edilebilir. Sessiz bir sektörde çalışkanlık gösteren emekletmelerin genellikle logoları kolü temsil eder. Lakin çabucak bir araba kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler ciğerin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çhileışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, emeksiz anlaşılır, kanalırlanması emeksiz, olabilir evetğunca az skorda renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok şanlı ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya şanlı dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine şık olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafısaf lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir dahi dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket ciğerin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu vukuf çok önemlidir.